Transmisiją sudaro: automatinė arba mechaninė pavarų dėžė, sankaba, pagrindinė ir kardaninė pavara, diferencialas, pusašė, stebulė. Taigi, transmisija trumpiau tariant yra perdavimas – judesio perdavimas nuo pavarų jungimo iki automobilio pajudėjimo.
Transmisija yra būtina, degalais valdomo variklio, fizikai patenkinti.
Pirma, kiekvienas variklis turi raudonąja liniją, kuri nurodo maksimalę vertę, kuri yra reikalinga variklio degimo sistemai. Variklis turi siauras zonas, kur arklio galios ir apsukos yra maksimaliame lygyje. Pavyzdžiui, variklis gali gaminti maksimalų galingumą 5500 arklio galių apsisukimams per minutę. Transmisija leidžia pavaros santykiui, tarp variklio ir varančiųjų ratų keistis, kai automobilio greitis didėja ir mažėja. Jūs perjunginėjate pavaras, todėl variklis gali likti žemiau raudonosios linijos ir arti savo geriausio diapozono rezultatų.
Pavarų dėžės gali būti automatinės arba mechaninės. Automatinė pavarų dėžė pirmiausia didina variklio apsisukimus, kai eina per hidraulinį susijungimą, o tada per trijų ar keturių pavarų santykį. Mechaninė pavarų dėžė paprastai suteikia šiek tiek geresnį kuro sąnaudų ekonomiškumą, todėl, kad suteikia optimalesnį slydimą, nei tas, kuris vyksta automatinių apsukų keitiklyje. Mechaninė pavarų dėžė paprastai nesukelia sunkumų vairuojant, išskyrus sankabos mynimą, kuris gali būti varginantis, jei miname neteisingai arba per daug. Automatinė pavarų dėžė turi pagrindinę problemą – prastas skysčių pasiskirstymas, esant perkaitimui. Skysčiai ir filtrai turi būti keičiami maždaug kas 40 000 kilometrų, tam, kad būtų išvengta pirmalaikės perdavimo nesėkmės. Tačiau mažai žmonių paiso šio patarimo.
Ženklai, rodantys, kad automobilio transmisija turi gedimų:
-
Negalėjimas perjungti pavarų.
-
Degimo kvapas. Tai rodo, kad transmisija yra perdegusi.
-
Transmisijos triukšmas neutralioje pavaroje.
-
Važiuojant dingsta pavaros. Kitaip sakant, automobilis spontaniškai iššoka iš pavaros į neutralią poziciją.
-
Sankabos vilkimasis. Kai norite perjungti pavarą, negalite padaryti to greitai, nes vis vargstate su sankabos pedalu. Šis veiksmas yra lydimas triukšmo. Tačiau tai gali būti nebūtinai transmisijos gedimas, bet ir tiesiog per daug laisvumo pačiame sankabos pedale.
-
Tekantis skystis (automatinės pavarų dėžės automobilyje). Jei gedimo nėra, skystis yra šviesiai raudonas, skaidrus ir maloniai kvepiantis. Tačiau jis neturi tekėti iš automobilio. Jei skystis tapo tamsus ar keliantis smarvę, tai rodo, kad yra automatinės pavarų dėžės gedimas.
-
Šlifavimo garsas jungiant pavaras, arba drebėjimas. Taip pat bet kokie kiti neįprasti garsai.
Jei pajutote, kad Jūsų automobilis turi transmisijos gedimą, atvykite pas mus. Nuodugniai ištirsime, surasime problemą ir atitinkamai sutvarkysime Jūsų automobilį.